Kalauz nélküli vonatokat indít a MÁV
Befejeződött az új rendszer tesztelése, hétfőtől Rákos és Pilisvörösvár vonalán megindul a jegyvizsgálók nélküli közlekedés.
Befejeződött az új rendszer tesztelése, hétfőtől Rákos és Pilisvörösvár vonalán megindul a jegyvizsgálók nélküli közlekedés.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
A volt közlekedési államtitkár szerint a közlekedési miniszter vasútellenes, nem a pénz hiányzik a vasútfejlesztéshez, hiszen közúti fejlesztésekre futja.
Bár a Keletiben helyreálltak a dolgok, a két politikus csörtéje kitart.
A MÁV közleménye szerint már csak egy vágányon zajlanak a munkálatok.
A közlekedési szakember szerint Lázár János a vidékieknek ártott a legtöbbet.
A szombati vasúti káoszért Lázár János minisztert okolja Vitézy Dávid közlekedési szakértő.
A vártnál hamarabb kijavították a pályahibát Szabadbattyánnál, “cserébe” több más járat is elesett.
Teljes káoszt okozott egy letört síndarab a dél-balatoni vasútvonalon szombat délután. A MÁV szerint ritka és veszélyes pályahiba történt, a várakozásokért pedig utasaik elnézését kérik.
Vasárnap hajnalig pótlóbuszok közlekednek a dél-balatoni vasútvonalon, érdemes pár órával hosszabb utazási idővel számolni.
Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze. Jöhet az ultra-nagy sebességű vonatok kora.
A férfi a helyszínen meghalt.
Több alkalommal a síneken kötöttek ki az állatok, a gázolást pedig nem lehetett elkerülni.
Az el sem indult vonatok közül csak majdnem minden hetediket tudták busszal pótolni.
Mozdonyok és tehervagonok beszerzéséről és magyarországi gyártásáról állapodott meg egy magyar és két kínai cég.
A NASA már vizsgálja, megvalósítható-e a Holdon a lebegő vonat legújabb terve. Ha minden stimmel, hamarosan fontos szerep juthat a Floatnak.
A változás miatt a mozdonyvezetőknek több dolguk lesz.
Az olasz IronLev megoldotta, hogy ne kelljen speciális sínpárokat alkalmazni a maglev technológián alapuló vonatok közlekedéséhez. Ezzel 340 ezer kilométernyi meglévő vasúti pálya válhat az ilyen – Kínából és Japánból ismerhető – szupervonatok számára használhatóvá Európában.
Megkezdődik az új liftek építése a tatabányai vasútállomáson - közölte a MÁV Zrt.
A cégcsoport így jobban megfelel annak az európai uniós elvárásnak, amely szerint a hosszú távú fuvarozási feladatokat minél nagyobb arányban vasút segítségével kell végrehajtani.